úvod

logo MŠVVaŠ

ESFaEFRR farebne logo

OPLZ farebne logo

https://photos.app.goo.gl/S8oayZ6s2yqJPnmu9

Pedagogickí zamestnanci zapojení do projektu Zvýšenie kvality vzdelávania v Gymnáziu Viliama Paulinyho-Tótha v Martine absolvovali vzdelávanie Kritické myslenie a metódy rozvoja kritického myslenia v dňoch 2. septembra a 16. septembra 2022 pod vedením lektorky Ing. Martiny Jankolovej, PCC, MBA.

Vzdelávanie pedagogických zamestnancov bolo zamerané na podporu ich kľúčových kompetencií s cieľom rozvíjať kritické myslenie žiakov. Vzdelávanie bolo na mieru ušité pre pedagógov a okrem metód na rozvoj kritického myslenia, ktoré už v praxi aktívne používajú, si rozšírili repertoár o ďalšie nové.

Vyberáme z reakcií účastníkov vzdelávania:

"Školenie na tému Rozvoj kritického myslenia sme absolvovali s fundovanou, skúsenou odborníčkou v danej oblasti, ktorá viedla s nami tvorivú debatu, čiže nás aktívne zapájala do procesu. Prednášajúca sa nezameriavala iba na teóriu, ale uvádzala príklady z každodennej praxe, čím dokázala prítomných zaujať. Dozvedeli sme sa veľa dôležitých informácií  o jednotlivých zložkách inteligencie, ale hlavne - čo je to kritické myslenie a ako ho rozvíjať. Keďže je potrebné jeho uplatňovanie aj v školskom prostredí, oboznámili sme sa s rozličnými metódami na rozvoj kritického myslenia. Zároveň sme získali informácie o zaujímavých publikáciách venujúcich sa danej problematike. Mnohé poznatky získané na tomto školení využijeme v pedagogickej praxi, takže ho hodnotím ako užitočné."

"Veľmi inšpirujúce, motivujúce školenie, nabité odbornými informáciami. Lektorka bola výborne pripravená, celé školenie viedla vzájomnou  interakciou. Vedela zaujať, príjemne komunikovala, prepájala teóriu s praxou, prezentovala vlastné odskúšané postupy, vytvárala priestor na komunikáciu. Bolo to jedno z najlepších školení, ktoré som absolvovala."

"Vzdelávanie zamerané na kritické myslenie bolo výborné. Pani lektorka bola skvele pripravená, svoj výklad podložila množstvom skúseností."

"Školiteľka zamerala svoju prezentáciu  k téme kritického myslenia na školské prostredie ako súčasť spoločnosti. Všetky teoretické poznatky aplikovala na prax pedagogickú, výrobno-profesijnú, spoločenskú a udržiavala s nami partnerský dialóg. Napríklad priepastné rozdiely v prístupe k životu a k práci v rámci generačného rozvrstvenia v spoločnosti boli veľmi výstižné a logicky naznačujú, že odchod do dôchodku je prirodzenou generačnou obmenou v spoločnosti. Školiteľka  nám odporučila  vhodnú rozširujúcu literatúru."

"Mnohé jej otázky a postrehy z praxe boli inšpirujúce a rada by som sa stretla s jej aktivitou na ďalšom vzdelávaní."

powered by social2s