Reportáž z robotickej súťaže v TV Turiec
https://www.youtube.com/watch?v=RaWZc2JYsDg (od 19:05)
https://www.youtube.com/watch?v=RaWZc2JYsDg (od 19:05)
Takto sa za obľúbené rozprávkové či knižné postavy z detstva prezliekli triedy I. B, I. C, II. D, III. A, III. D, III. E a IV. E:
https://photos.app.goo.gl/Ck1rH88cjBZ1LDEM6
Pozdravujeme celú školu a posielame slniečko :-)
Výnimku z nosenia rúška majú fotografované osoby na čas nevyhnutný pre výkon procesu fotografovania.
Aj napriek komplikovanej pandemickej situácii sa v školskom roku 2020/21 na Gymnáziu VPT realizoval medzinárodný projekt s názvom ROBOTIKA.. a robot ti tyká. Snahou projektu je prostredníctvom humanoidných platforiem robotov podporovať a rozvíjať u žiakov projektový prístup v myslení, vzdelávaní a rozvíjať kritické a logické myslenie. Do projektu boli zapojené tri vybrané slovenské gymnáziá a niekoľko ďalších z Čiech. Šiesti študenti našej školy sa spolu s učiteľmi tento školský rok online vzdelávali vo svojom voľnom čase. Konečne sme mohli tento týždeň natočiť nejaké reálne zábery a urobiť fotky. Tu je krátke videjko. Projekt ešte beží. Tak nám držte palce pri záverečných úlohách. Po ukončení projektu technika na škole ostáva a budú s ňou môcť pracovať naši budúci študenti.
Cieľom projektu je v kontexte potrieb trhu práce prispôsobiť vzdelávací proces na oboch stranách oprávneného územia tak, aby sa dosiahlo zvýšenej relevantnosti obsahu vzdelávania pre potreby trhu práce s cieľom zlepšenia uplatniteľnosti na trhu práce v cezhraničnom regióne.
V rámci aktivít projektu zdôrazňujeme kľúčové kompetencie, zručnosti a znalosti žiakov a pedagógov vo vzdelávacom procese so zreteľom na neustále sa meniace podmienky na trhu práce. Aktivity sú v súlade s regionálnymi stratégiami a koncepciami platnými pre cezhraničné územie.
Naplánované aktivity sú investíciou do vzdelávania, zvýšenia kompetencií učiteľov a žiakov a podpory celoživotného vzdelávania, ktoré sú princípmi udržateľného rozvoja. To má vplyv aj na ekonomicko-sociálny rozvoj cezhraničného regiónu. Významnou úlohou cezhraničného projektu je podpora a motivácia žiakov a pedagógov netradičnými formami a inovatívnym prístupom k hlbšiemu vzťahu k informatike ako variabilnému a praktickému predmetu s výrazným uplatnením i v ostatných predmetoch a praktických potrebách modernej doby. Snahou projektu je tiež prostredníctvom humanoidných platforiem robotov podporovať a rozvíjať u žiakov projektový prístup v myslení, vzdelávaní a rozvíjať kritické a logické myslenie pre podporu vyučovania technických a prírodovedných predmetov.
Príspevok EU: 163 423,59 €, príspevok zo štátneho rozpočtu ČR: 3 204,06 €, príspevok zo štátneho rozpočtu SR: 12 818,16 €, vlastné zdroje: 12 817,26 €
Naša škola je zapojená do projektu Math Exercises for You 2.
Po prvej úspešnej skúsenosti sa naše gymnázium opäť zapojí do projektu Erasmus+, aktivita KA1. Tešíme sa, že naši učitelia môžu využiť možnosti programu Erasmus+, nadobudnúť medzinárodné skúsenosti, profesijne sa rozvíjať a týmto spôsobom zabezpečiť kvalitnejšiu bilingválnu výučbu. Veríme, že vzdelávania budú prínosné napriek náročnej korona kríze.
Projekt Erasmus Plus – WAVES (Water, Air, Vegetation, Environment, Sustainability)
Vrámci národného projektu IT Akadémia predkladáme učiteľom sériu 6 metodík na vyučovanie informatiky ako všeobecno-vzdelávacieho predmetu na strednej škole pre oblasť Algoritmické riešenie problémov pomocou prostredia App Inventor 2.0, ktoré reflektujú v súčasnosti uznávané psychologické teórie učenia sa konštruktivizmu(learning by doing) a konštrukcionizmu(learning by making), ktoré sa premietajú, napr. do bádateľsky orientovaného vyučovania. Metodiky sú pripravené ako nadstavba nad základným kurzom programovania a predpokladáme, že žiaci vedia programovať v niektorom vyššom programovacom jazyku, napr. Pascal, Python, preto sú primárne určené pre žiakov 2. ročníka SŠ.
Gymnázium Viliama Paulinyho-Tótha realizuje dopytovo-orientovaný projekt s názvom
Zvýšenie kvality vzdelávania v Gymnáziu Viliama Paulinyho-Tótha v Martine
Tento projekt sa realizuje vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.
www.ludskezdroje.gov.sk
www.esf.gov.sk
www.minedu.sk
Stručný popis projektu
Projekt je zameraný na dve cieľové skupiny. Prvou cieľovou skupinou sú žiaci a rozvoj ich prírodovednej, čitateľskej, finančnej a matematickej gramotnosti. Cieľovou skupinou je 330 žiakov. Cieľom je zlepšiť výsledky žiakov v oblasti čitateľskej, matematickej, finančnej a prírodovednej gramotnosti prostredníctvom uplatnenia extra hodín a realizáciou aktivít mimoškolskej činnosti.
V rámci daného cieľa budeme realizovať extra hodiny a mimoškolskú činnosť žiakov. Extra hodiny zvýšenými hodinami ŠkVP nad rámec hodín povinne stanovených budeme zlepšovať kvalitu vyučovacieho procesu. Mimoškolská činnosť sa bude realizovať v rámci záujmových útvarov – exkurzií.
Aktivity zamerané na pedagogických zamestnancov sa realizujú ako pedagogické kluby a vzdelávanie zamestnancov na podporu kľúčových kompetencií pedagogických zamestnancov s cieľom rozvoja matematickej, čitateľskej, prírodovednej, finančnej gramotnosti žiakov.