Dnes vyučujúci informatiky PaedDr. Tomáš Dudík s potešením sledoval skutočné hrdinstvo mladých nadšencov v oblasti informatiky v našej škole. Študenti, ktorí študujú informatiku ako voliteľný predmet, neváhali zúčastniť sa na prestížnej súťaži PythonCup. Ich odvaha, vytrvalosť a technické zručnosti dnes pripomenuli, že budúcnosť technológií je v bezpečných rukách.
PythonCup, ktorý sa konal dnes, 24. apríla 2024, otvoril dvere mladým programátorom a programátorkám v 8. a 9. ročníku základných škôl a 1. až 4. ročníku stredných škôl, aby ukázali svoje schopnosti v programovaní v jazyku Python. Zameranie na využitie modulov Turtle a Tkinter nám pripomenulo, že kreativita a technológia sa môžu spojiť v úžasné umenie programovania.
Súťažiaci mali pred sebou tri úlohy, ktoré vyžadovali nielen technickú zručnosť, ale aj kreatívne myslenie. Prvá úloha, venovaná kresleniu obrázkov pomocou objektu Turtle z modulu Turtle, dala študentom možnosť prejaviť svoju fantáziu a zručnosti v kódovaní. Druhá úloha, zameraná na vytvorenie animácie pomocou modulu Tkinter, priniesla priestor pre inováciu a experimentovanie s pohybom objektov. Tretia úloha, ktorá sa zamerala na tvorbu komplexného programu, si vyžadovala nielen technické znalosti, ale aj schopnosť vytvoriť zábavnú a interaktívnu hru.
Pre učiteľov-koordinátorov bol tento deň výzvou, ale aj príležitosťou vidieť talent a vášeň mladých programátorov v plnom rozkvete. Ich práca a úsilie viedli k tomu, že PythonCup bol úspešný nielen pre súťažiacich, ale aj pre komunitu IT na Slovensku.
Odvaha, kreativita a technické zručnosti našich študentov nás inšpirujú a tešíme sa na to, čo budú mať ešte vo svete technológií k dispozícii.