Gymnázium Michala Miloslava Hodžu v Liptovskom Mikuláši ukončilo projekt MODRÁ ŠKOLA, v ktorom sa venovalo hlavne problematike vody. Koho problematika zaujíma, môže si pozrieť výsledky projektu na http://joomla.gymlm.sk/index.
{youtube}bQQHQh66H4I{/youtube}
Áno, aj to bude čoskoro možné. Náš náučný chodník má vzdelávaciu aj praktickú funkciu, čo môžu využiť učitelia základných škôl v Martine a okolí, ale aj rodičia s deťmi, ktoré sa rady učia niečo nové praktickou a hravou formou. {youtube}bQQHQh66H4I{/youtube}
.... v projekte EKO-klimax návrh dažďovej záhradky vychádza z práce našich študentov Jakuba Dzimku a Eriky Lettrichovej s názvom Problematika klimatických zmien na Zemi a ich riešenie v podmienkach školy, s ktorou sa zúčastnili celoštátneho kola súťaže SOČ? Študenti navrhli projekt Inovatívneho systému manažmentu odtoku dažďovej vody, ktorý je možné aplikovať v podmienkach školy. Vyriešili zachytávanie vody na pozemku školy s cieľom využitia zachytenej vody na technické účely školy.{youtube}jaF1GqkLInY{/youtube}
V rámci projektu EKO-klimax sa v areáli našej školy buduje náučný chodník a dažďová záhradka. V spolupráci s p. prof. M. Šimonovou a A. Karkušovou študenti 1. a 3.ročníka na hodinách informatiky vytvorili vlastné návrhy na brožúru - propagačný/informačný materiál k náučnému chodníku.
Naši študenti sa podieľali na výsadbe rastlín a drevín, ktoré budú súčasťou náučného chodníka.
Súčasťou projektu EKO-klimax, ktorý napreduje najmä vďaka obetavej M.Šimonovej, je aj dažďová záhradka. Chceli by sme poďakovať študentom našej školy, ktorí výrazne prispeli k tomu, že areál dažďovej záhradky s jazierkom začína nadobúdať svoju podobu.
{youtube}D3ItYaP3hVo{/youtube}
Náučný chodník s jedinečnými drevinami a porastom v areáli našej školy a s outdoorovým fitkom bude onedlho otvorené pre svojich budúcich návštevníkov. Ponúkne, relax, šport a oddych.
V júni 2015 sa v rámci projektu Eko – klimax uskutočnil kvíz s ekologickou tematikou, ktorého sa zúčastnilo 150 žiakov školy. V silnej konkurencii zvíťazili Zuzana Krištofíková (1. miesto) a Veronika Kašáková (2. miesto) obidve z 2.F triedy a tretie miesto obsadila Adriana Rakovanová z 2.G triedy.
Majka, koho napadlo vôbec ísť do projektu EKO KLIMAX?
Projekt EKO KLIMAX sa dá chápať ako projekt „Modré školy“ a po návšteve Nórska ako „Modro-zelené školy“ Je to projekt, ktorého hlavnou myšlienkou je vytvorenie adaptačných opatrení t.j. využitie dažďovej vody v podmienkach školy / modrá / a zároveň, aby dažďová voda bola využitá na existenciu zelene v interiéri a exteriéri školy /zelená/.
Erika, ako si sa dostala spolu s Tomášom Čreveňom do Nórska a čo bolo hlavným poslaním/náplňou tejto návštevy?
Naša škola dostala ponuku od Úradu vlády SR na účasť na tejto študijnej ceste. Ponuku dostala na základe získania grantu od Nórskych fondov pre projekt, ktorý zastrešuje naša pani profesorka PaedDr. Mária Šimonová. Cieľom tohto projektu je vybudovanie dažďovej záhradky, záhradného jazierka a systému na zachytávanie a využívanie dažďovej vody pre technické účely našej školy. Hlavnou náplňou tejto študijnej cesty bolo odprezentovanie nášho projektu špecialistom na vodné zdroje a civilnú ochranu v Nórsku.
{youtube}watch?v=rZcnsp5dtec&feature=youtu.be{/youtube}