Robotika... a robot ti tyká - využitie v edukačnom procese (prezentácia PowerPoint)
Robotika... a robot ti tyká - využitie v edukačnom procese (pdf)
Po necelom roku snaženia sme v stredu 16. 6. 2021 dopísali poslednú kapitolu projektu Robotika… a robot ti tyká. Projekt poznačený krízou vďaka obrovskému úsiliu mnohých ľudí uzrel svetlo sveta aj napriek pandémii. Je až neuveriteľné, že v ťažkých podmienkach lektori boli schopní prednášať a my učitelia spolu so študentmi sa vzdelávať v tak náročnej oblasti, ako je programovanie robotov na diaľku.
V Robotickej lige v rámci projektu Robotika... a robot ti tyká sa nášmu tímu darilo. Obsadil 3. miesto v konkurencii ďalších zapojených škôl.
https://www.youtube.com/embed/lYaFNPtVMoY
Dnes máme za sebou druhý súťažný deň. Prvou úlohou NAA bolo prejsť bludisko za pomoci senzorov na nohách, pomocou kamery a ultrazvukového senzora. Pomôcť mu mali aj navádzacie značky. Druhou úlohou bolo urobiť rozhovor s Naom, v ktorom by sme mali predstaviť našu školu. Ako sa nám to podarilo, si môžrete pozrieť vo videu.
https://www.youtube.com/watch?v=RaWZc2JYsDg (od 19:05)
Aj napriek komplikovanej pandemickej situácii sa v školskom roku 2020/21 na Gymnáziu VPT realizoval medzinárodný projekt s názvom ROBOTIKA.. a robot ti tyká. Snahou projektu je prostredníctvom humanoidných platforiem robotov podporovať a rozvíjať u žiakov projektový prístup v myslení, vzdelávaní a rozvíjať kritické a logické myslenie. Do projektu boli zapojené tri vybrané slovenské gymnáziá a niekoľko ďalších z Čiech. Šiesti študenti našej školy sa spolu s učiteľmi tento školský rok online vzdelávali vo svojom voľnom čase. Konečne sme mohli tento týždeň natočiť nejaké reálne zábery a urobiť fotky. Tu je krátke videjko. Projekt ešte beží. Tak nám držte palce pri záverečných úlohách. Po ukončení projektu technika na škole ostáva a budú s ňou môcť pracovať naši budúci študenti.
Cieľom projektu je v kontexte potrieb trhu práce prispôsobiť vzdelávací proces na oboch stranách oprávneného územia tak, aby sa dosiahlo zvýšenej relevantnosti obsahu vzdelávania pre potreby trhu práce s cieľom zlepšenia uplatniteľnosti na trhu práce v cezhraničnom regióne.
V rámci aktivít projektu zdôrazňujeme kľúčové kompetencie, zručnosti a znalosti žiakov a pedagógov vo vzdelávacom procese so zreteľom na neustále sa meniace podmienky na trhu práce. Aktivity sú v súlade s regionálnymi stratégiami a koncepciami platnými pre cezhraničné územie.
Naplánované aktivity sú investíciou do vzdelávania, zvýšenia kompetencií učiteľov a žiakov a podpory celoživotného vzdelávania, ktoré sú princípmi udržateľného rozvoja. To má vplyv aj na ekonomicko-sociálny rozvoj cezhraničného regiónu. Významnou úlohou cezhraničného projektu je podpora a motivácia žiakov a pedagógov netradičnými formami a inovatívnym prístupom k hlbšiemu vzťahu k informatike ako variabilnému a praktickému predmetu s výrazným uplatnením i v ostatných predmetoch a praktických potrebách modernej doby. Snahou projektu je tiež prostredníctvom humanoidných platforiem robotov podporovať a rozvíjať u žiakov projektový prístup v myslení, vzdelávaní a rozvíjať kritické a logické myslenie pre podporu vyučovania technických a prírodovedných predmetov.
Príspevok EU: 163 423,59 €, príspevok zo štátneho rozpočtu ČR: 3 204,06 €, príspevok zo štátneho rozpočtu SR: 12 818,16 €, vlastné zdroje: 12 817,26 €