Všetkých nadšencov programovania a záujemcov o informatiku srdečne pozývame na informatickú konferenciu PYTHON DAYS. Konferencia sa uskutoční v dňoch 1. a 2. júna 2017. Organizátormi tejto konferencie sú SPŠ a GVPT v Martine v spolupráci so Spoločnosťou pre otvorené informačné technológie (SOIT). Pokiaľ by ste chceli nabrať zručnosti a dozvedieť sa nové veci z oblasti informatiky, konkrétne programovania v Pythone, neváhajte a prihláste sa. V tomto článku sa bližšie dozviete, čo Vás na tejto konferencií v priebehu dvoch dní čaká.
V prípade záujmu o účasť na konferencií, prosím napíšte na e-mailovú adresu alica(at)gymmt.sk resp. lenka.hunorova(at)gmail.com
Návrh programu PYTHON DAY SPŠ Martin
Novomeského 5/24, 036 36 Martin
Termín štvrtok 1. jún 2017
Miestnosti prednášky č. 17, kapacita cca 60 žiakov
Workshopy č. 301, 306A a 305 kapacita cca 60 žiakov
Prednášajú a workshopy organizujú hostia, odborníci z praxe:
- Ing. Samuel Hopko, Cloud Specialist, spoločnosť Davinci, Žilina
- Ing. Ján Kalmár, programátor, spoločnosť Nokia, Bratislava
- Ondrej Sika, programátor a vývojár, spoločnosť Slush Pool, Praha
8.15 – 8.30 registrácia účastníkov v miestnosti č. 17
PROGRAM
8.30 – 9.10 úvodná prednáška
Samuel Hopko AKO SOM SA DOSTAL K PYTHONU
9.10 – 9.20 prestávka, diskusia účastníkov, rozdelenie (prihlásenie)
na workshopy
9.20 – 10.00 prednáška
Ján Kalmár MALÉ POROVNANIE JAZYKOV
10.00 – 10.10 prestávka, diskusia účastníkov, rozdelenie (prihlásenie)
na workshopy
10.10 – 10.50 prednáška
Ondrej Sika MOJA CESTA K PROGRAMOVANIU
10.50 – 11.00 prestávka, diskusia účastníkov, rozdelenie (prihlásenie)
na workshopy
11.00 - 11,30 prednáška
Michal Kaukič - CESTA MATEMATIKA OD HARDVÉRU K SOFTVÉRU
11.30 – 11.40 prestávka, diskusia účastníkov, rozdelenie (prihlásenie) na workshopy
11.40 - 13.10 workshopy paralelne v troch učebniach 301, 305 a 306A
13.10 - 13.30 obed
13.30 – 14.00 neformálne stretnutie všetkých prednášajúcich a diskusia so žiakmi
14.00 Ukončenie prvého dňa Python Day
Témy workshopov na SPŠ Martin:
Ing. Samuel Hopko, Cloud Specialist, spoločnosť Davinci, Žilina:
WORKSHOP 1 - ČO JE API a IoT?
Čo je API, na čo sú dobré, ako si vyrobiť jedoduchú API pre vlastné účely, nejaké jazyky využívané pre komunikáciu (JSON). Internet of Things, nejaké simple zapojenie.
Ing. Ján Kalmár, programátor, spoločnosť Nokia, Bratislava
WORKSHOP 2 – VYTVOR SI SVOJ JAZYK V PYTHONE
Študenti budú rozdelení do niekoľkých skupín, kde každá skupina pomocou lektora vytvorí kompilátor jednoduchého jazyka.
Jazyk bude plnohodnotný programovací jazyk a náš kompilatár bude ukážkou ako Python funguje.
Budeme súťažit v čase, koho kompilátor bude najrýchlejší a najlepsší tím dostane odmenu.
Ondrej Sika, programátor a vývojár, spoločnosť Slush Pool, Praha
WORKSHOP 3 - podľa záujmu študentov sa uskutoční jedna z ponúkaných tém:
- Čo je to Docker. Je to kontajnerizačný engine, ktorý zabezpečuje fungovanie aplikácií v striktne definovanom a oddelenom prostredí. Výhodami používania Dockeru sú plná kontrola nad prostredím každej aplikácie ai.
- V kurze pre začiatočníkov si povieme, čo je to vlastne verzovanie a zoznámime sa so základnými príkazmi a workflow GITu. GIT si nainštalujeme, nakonfigurujeme, prípadne si vytvoríme SSH kľúče na prácu so vzdialenými repozitármi. Ukážem Vám, ako v GITe pracovať s vetvami, stashom a ďalšími jednoduchými konštruktami, ktoré Vám vo veľa veciach spríjemnia vývoj software. Naučím Vás pracovať s nástrojmi ako je Github alebo Gitlab.
- Sadzba nie len vedeckých prác v LaTeXe.
Michal Kaukič - vysokoškolský pedagóg na FRI ŽU v Žiline, propagátor OS na Slovensku, predstaviteľ spoločnosti SOIT
WORKSHOP 4 - Jupyter NB - základy Pythonu v obrázkoch podľa knižky P. Kučeru. Najskôr ukážky a potom by sme kreslili spolu s deťmi.
Dôležité organizačné pokyny.
V tento deň sa na SPŠ maturuje. Preto organizátori žiadajú všetkých účastníkov o dodržiavanie kľudu najmä pri presúvaní v priestoroch školy. Registrácia na štvrtkové aj piatkové workshopy bude prebiehať počas prestávok medzi prednáškami ( formou "papier+pero"). Doporučujeme však učiteľom rozdeliť svojich študentov už vopred rovnomerne na workshopy.
Návrh programu PYTHON DAY na GVPT
Malá hora 3, 036 01 Martin
Termín piatok 2. jún 2017
Miestnosti workshopy v učebniach P2, P3, P4 (kapacita 45-60 žiakov)
Pedagogický dozor RNDr. A. Karkušová, PaedDr. T.Dudík
Na GVPT budú prebiehať IBA workshopy. Workshopy organizujú hostia, odborníci z praxe a vysokoškolskí pedagógovia:
- Ondrej Sika, programátor a vývojár, spoločnosť Slush Pool, Praha
- Michal Kaukič, VŠ pedagóg FRI ŽU v Žiline, člen SOIT
- Ing. Michal Varga PhD., VŠ pedagóg FRI ŽU v Žiline
- Ing. Norbert Adamko PhD., VŠ pedagóg FRI ŽU v Žiline
- Martin Chudjak, programátor v spoločnosti Adastra-Partnering
Témy workshopov
- Ondrej Sika – Čo je to Docker. Je to kontajnerizačný engine, ktorý zabezpečuje fungovanie aplikácií v striktne definovanom a oddelenom prostredí. Výhodami používania Dockeru sú plná kontrola nad prostredím každej aplikácie ai.
- Ondrej Sika -V kurze pre začiatočníkov si povieme, čo je to vlastne verzovanie a zoznámime sa so základnými príkazmi a workflow GITu. GIT si nainštalujeme, nakonfigurujeme, prípadne si vytvoríme SSH kľúče na prácu so vzdialenými repozitármi. Ukážem Vám, ako v GITe pracovať s vetvami, stashom a ďalšími jednoduchými konštruktami, ktoré Vám vo veľa veciach spríjemnia vývoj software. Naučím Vás pracovať s nástrojmi ako je Github alebo Gitlab.
- Ondrej Sika - Sadzba nie len vedeckých prác v LaTeXe.
- Martin Chudjak - Analýza telekomunikačných dát a vizualizácia dát na mape. Pomocou knižnice folium si ukážeme ako jednoducho vytvoriť peknú a interatívnu mapu. V závere workshopu sa pozrieme aj na jednoduchú ukážku analýzy telekomunikačných dát, akú bežne robí dátový analytik.
- Michal Kaukič –PyCon SK - Edutrack, prehľad, čo robia iní (asi 30 min.).Jupyter NB - základy Pythonu v obrázkoch podľa knižky P. Kučeru. Najskôr ukážky a potom by sme kreslili spolu s deťmi. Stačia počítače, kde sú webove prehliadače a prístup na internet. Bude to doplnenie k tomu, čo bude mať Kalmar vo štvrtok, ale aj Sika (my budeme v pozadí Docker kontajnery využívať).
- Norbert Adamko a Michal Varga - Naprogramuj si svoj vlastný šifrovací stroj Enigma, ktorý Ti umožní kódovať a dekódovať textové správy. Mentori Ti ukážu ako Enigma funguje i ako sa dajú rozlúštiť zašifrované správy, čo sa počas druhej svetovej vojny podarilo Alanovi Turingovi a jeho tímu v Bletchley Parku.
8.00 – 8.15 registrácia účastníkov v učebni P2, a výber ponúkaných workshopov študentmi
Učebňa P2
8:15 – 10:00 Kaukič - Jupyter NB - základy Pythonu v obrázkoch podľa knižky P. Kučeru. Najskôr ukážky a potom by sme kreslili spolu s deťmi.
10:10 – 11:55 Kaukič - Jupyter NB - základy Pythonu v obrázkoch podľa knižky P. Kučeru. Najskôr ukážky a potom by sme kreslili spolu s deťmi.
12:00 – 12:30 obed
12:30 -14:15 – Sika - Docker - kontajnerizačný engine, ktorý zabezpečuje fungovanie aplikácií v striktne definovanom a oddelenom prostredí
Učebňa P3
8:15 – 10:00 Varga, Adamko - Naprogramuj si svoj vlastný šifrovací stroj Enigma
10:10 – 11:55 Varga, Adamko - Naprogramuj si svoj vlastný šifrovací stroj Enigma
12:00 – 12:30 obed
12:30 -14:15 – Chudjak - Analýza telekomunikačných dát a vizualizácia dát na mape. Pomocou knižnice folium si ukážeme ako jednoducho vytvoriť peknú a interatívnu mapu
Učebňa P4
8:15 – 10:00 Sika - čo je to verzovanie a zoznámime sa so základnými príkazmi GITu.
10:10 – 11:55 Sika - Sadzba nie len vedeckých prác v LaTeXe.