Vytvoriť krátke video v štýle stop motion alebo natočiť video s určitou výpoveďou, to bola úloha študentov druhého a šiesteho ročníka na hodinách informatiky. Cieľom tohto projektu bolo vytvoriť video v dĺžke trvania min. 1,5 minúty. Študenti si vyberali z nasledujúcich tém: Pre zobrazenie viacerých videí rozkliknite článok.
{youtube}pi0cn9bFJHo{/youtube}
- reklamné a propagačné video pre našu školu s cieľom vtipne a zaujímavo z pozície študenta predstaviť našu školu našim potenciálnym budúcim študentom (motiváciou k tejto téme malo byť premietanie najlepších prác študentov na Burze stredných škôl, ktorá sa každoročne koná v Slovenskej národnej knižnici). Študenti tak mali možnosť prezentovať seba, svoju prácu a aj školu smerom k verejnosti.
- video na tému: sociálne siete, facebook vs. realita, kyberšikana ap. Popularita sociálnych sietí neustále rastie, ale častokrát sa zabúda na riziká, ktoré sú s nimi spojené. V týchto videách študenti mali poukázať na niektoré "choré" situácie a negatívne vzorce správania sa na sociálnych sieťach, vyplývajúce zo závislosti na internete a vnímania skreslenej reality. Cieľom týchto videí bolo donútiť divákov aspoň trochu sa zamyslieť.
- video natočené systémom Stop Motion nemalo žiadne obmedzenia na dej, keďže technicky bolo najnáročnejšie na realizáciu.
{youtube}iSZq5Sy6hJY{/youtube}
Zaujímavosti a ďalšie kritériá projektu:
Videá študenti točili, strihali a spracovávali počas 4 týždňov. Minimálne 50% videa muselo byť natočené v areáli školy. Myšlienka scenára bola nosným kritériom hodnotenia projektu. Video muselo byť vhodne ozvučené viacerými zvukovými stopami či zvukovými efektami. Kvalita a logika zvukovej stopy bola ďalším kritériom hodnotenia. Súčasťou projektu bola aj obhajoba, ktorá obsahovala: krátku prezentáciu o tom, ako video vznikalo, fotodokumentáciu z tvorby, popis problémov, ktoré vznikli počas tvorby, a ich riešenie, zdôvodnenie hlavnej myšlienky videa a snaha poukázať na kvalitu práce, prípadne navrhnúť spôsob odstránenia pretrvávajúcich nedostatkov. Študenti si potrénovali svoj prejav a vystupovanie na verejnosti. Cieľom tejto obhajoby bola schopnosť zargumentovať, prečo by malo byť video výnimočné a zaujímavé pre "hodnotiacu porotu".
{youtube}Nq0jtEgImaM{/youtube}
Študenti sa najviac borili so softvérom. Windows Movie Maker mnohým nestačil, a preto sa tí najšikovnejší sami naučili strihať v takmer profesionálnych softveroch ako Adobe Premier, Sony Vegas ap. Tí, ktorí si zvolili tému Stop Motion, nafotili asi od 250 do 2000 fotografií, ktoré museli spracovať, resp. v iných grafických programoch ďalej doupravovať.
{youtube}_kqEDQcpTqc{/youtube} (strihanie videa)
Problémy vznikali aj pri presnom načasovaní zvukovej stopy a obrazu, najmä vtedy, ak vo filme bolo hovorené slovo kombinované s hudbou. Mnohým študentom doslova tiekli nervy. Tento projekt dal možnosť vyniknúť tvorivým a umelecky nadaným študentom. Veľa projektov bolo kreslených, jeden modelovaný z plastelíny.
{youtube}TE5e1w-ezI4{/youtube}
Študenti museli vymýšľať dômyselné mechanizmy, aby získali záber figúrok v daných pozíciách. Rôzne zákutia našej školy sa premenili na filmové exteriéry a niektorí naši učitelia si "strihli" zopár filmových úloh. Ďakujeme vedeniu školy, že umožnilo natáčať žiakom aj v priestoroch, ktoré nie sú bežne dostupné.
Budeme postupne pridávať na web tie najlepšie, najvtipnejšie a samozrejme publikovateľné videá.
Dnes Vás pobavili videá 6. F triedy. Príjemnú zábavu.