Gymnázium Michala Miloslava Hodžu v Liptovskom Mikuláši ukončilo projekt MODRÁ ŠKOLA, v ktorom sa venovalo hlavne problematike vody. Koho problematika zaujíma, môže si pozrieť výsledky projektu na http://joomla.gymlm.sk/index.
{youtube}bQQHQh66H4I{/youtube}
Áno, aj to bude čoskoro možné. Náš náučný chodník má vzdelávaciu aj praktickú funkciu, čo môžu využiť učitelia základných škôl v Martine a okolí, ale aj rodičia s deťmi, ktoré sa rady učia niečo nové praktickou a hravou formou. {youtube}bQQHQh66H4I{/youtube}
.... v projekte EKO-klimax návrh dažďovej záhradky vychádza z práce našich študentov Jakuba Dzimku a Eriky Lettrichovej s názvom Problematika klimatických zmien na Zemi a ich riešenie v podmienkach školy, s ktorou sa zúčastnili celoštátneho kola súťaže SOČ? Študenti navrhli projekt Inovatívneho systému manažmentu odtoku dažďovej vody, ktorý je možné aplikovať v podmienkach školy. Vyriešili zachytávanie vody na pozemku školy s cieľom využitia zachytenej vody na technické účely školy.{youtube}jaF1GqkLInY{/youtube}
V rámci projektu EKO-klimax sa v areáli našej školy buduje náučný chodník a dažďová záhradka. V spolupráci s p. prof. M. Šimonovou a A. Karkušovou študenti 1. a 3.ročníka na hodinách informatiky vytvorili vlastné návrhy na brožúru - propagačný/informačný materiál k náučnému chodníku.
Naši študenti sa podieľali na výsadbe rastlín a drevín, ktoré budú súčasťou náučného chodníka.
Súčasťou projektu EKO-klimax, ktorý napreduje najmä vďaka obetavej M.Šimonovej, je aj dažďová záhradka. Chceli by sme poďakovať študentom našej školy, ktorí výrazne prispeli k tomu, že areál dažďovej záhradky s jazierkom začína nadobúdať svoju podobu.
{youtube}D3ItYaP3hVo{/youtube}
Náučný chodník s jedinečnými drevinami a porastom v areáli našej školy a s outdoorovým fitkom bude onedlho otvorené pre svojich budúcich návštevníkov. Ponúkne, relax, šport a oddych.
V júni 2015 sa v rámci projektu Eko – klimax uskutočnil kvíz s ekologickou tematikou, ktorého sa zúčastnilo 150 žiakov školy. V silnej konkurencii zvíťazili Zuzana Krištofíková (1. miesto) a Veronika Kašáková (2. miesto) obidve z 2.F triedy a tretie miesto obsadila Adriana Rakovanová z 2.G triedy.
Majka, koho napadlo vôbec ísť do projektu EKO KLIMAX?
Projekt EKO KLIMAX sa dá chápať ako projekt „Modré školy“ a po návšteve Nórska ako „Modro-zelené školy“ Je to projekt, ktorého hlavnou myšlienkou je vytvorenie adaptačných opatrení t.j. využitie dažďovej vody v podmienkach školy / modrá / a zároveň, aby dažďová voda bola využitá na existenciu zelene v interiéri a exteriéri školy /zelená/.