Tancom cez kontinenty1

V školskom roku 2024/2025 sme realizovali projektové vyučovanie, ktoré už tradične absolvovali druháci. Tí si naplánovali témy medzipredmetových projektov. Pod vedením vyučujúcich počas projektových dní pracovali v medzitriednych tímoch a každý tím spracoval tému, ktorá sa týkala dvoch vyučovacích predmetov. Výsledky projektového vyučovania prezentovali druháci prvákom 27. novembra 2024. Výstupy mali podobu prezentácií, experimentov, videí, kvízov, ale aj tvorivých aktivít. Nasledujúce projekty dokazujú, že na prvý pohľad nesúvisiace vedy sú, naopak, úzko prepojené.

 https://photos.app.goo.gl/S2tb2kjrGGh8tPey8Za zrkadlom 1

Téma: Za zrkadlom – problematika emócií a psychických stavov človeka

Vyučovacie predmety: občianska náuka, biológia

Autori: Sofia Juristová, II. E, Vanessa Frková, II. E, Matúš Horák, II. E, Marek Grajciar, II. E, Patrícia Geročová, II. E

Konzultantky: Mgr. Denisa Lublinská, Mgr. Blanka Havlíková

Za zrkadlom – problematika emócií a psychických stavov človeka

Cieľom nášho projektu o emóciách a mimike bolo informovať študentov o dôležitosti ľudských emócií a ich prejavoch prostredníctvom mimiky. V prezentácii sme sa zamerali na  päť najčastejších pocitov, ktoré ľudia  prežívajú v každodennom živote, ich príčiny, prejavy a  ako  s nežiadanými emóciami bojovať. Použili sme aj výsledky dotazníka, ktorý sme rozoslali študentom GVPT 2. – 5. ročníka, aby sme lepšie pochopili, ako prežívajú emócie. Do našej práce sme aktívne zapojili aj jednu z našich profesoriek a spolužiakov, ktorí nám pomohli účinkovaním v sprievodných videách, kde sú znázornené emócie a ich prejavy v rôznych situáciách. Týmto projektom sme chceli vysvetliť pozadie emócií  z biologického hľadiska a taktiež zdôrazniť, že je nevyhnutné, aby sme sa vzájomne vnímali a zaujímali sa o to ako sa cítime.

Emotions and Facial expressions

The goal of our project about emotions and facial expressions was to inform students about the importance of human feelings and how are they expressed through facial expressions. In the presentation, we focused on the five most common emotions that people experience in everyday life, their causes, how are they expressed, and, if necessary, how to deal with unwanted emotions. We also used the results of a questionnaire that we sent to the school (second year and above) to better understand how students experience emotions. In our work we actively involved our professor and classmates, who helped us by acting in guide videos in which emotions and their expressions are shown in various situations. With this project, we wanted to explain the background of emotions from a biological point of view and emphasize that we should perceive each other and be interested in how we feel.

 Fyzika v zimných športoch

Téma: Fyzika v zimných športoch

Vyučovacie predmety: fyzika, telesná a športová výchova

Autori: Anton Petrík, II. C, Samuel Korauš, II. C, Tomáš Baľaľa, II. C, Radomír R. Ťaptík, II. C, Jakub Kozák, II. C, Marek Grajciar, II. C, Marek Švieda, II. C

Konzultantky: RNDr. Daniela Špigúthová, PhD., Mgr. Katarína Barbieriková

Fyzika v zimných športoch

Zimné športy sú v našej krajine populárne, ale mnoho ľudí nevie o fyzikálnych zákonitostiach, ktoré pri nich platia. V projektovej práci sme sa venovali rýchlokorčuľovaniu, hokeju, curlingu, bežeckému lyžovaniu, zjazdovému lyžovaniu a skoku na lyžiach. Prepojili sme športovú a fyzikálnu stránku v týchto športoch a uviedli sme zaujímavosti a rekordy.

Physics in winter sports

Winter sports are popular in our country, but many people are unaware of the physical principles that apply to them. In our project work, we focused on speed skating, hockey, curling, cross-country skiing, downhill skiing, and ski jumping. We combined the sports and physical aspects of these sports and included interesting facts and records.

 Metamorphosis of Glass 4

Téma: Metamorfóza skla

Vyučovacie predmety: chémia v anglickom jazyku, anglický jazyk

Autorky: Denisa Barošová, II. E, Slávka Bobocká, II. E, Mia Halašová, II. E, Barbora Balačinová, II. E, Alexandra Brngalová, II. E

Konzultantky: Mgr. Jana Pavlíková, Mgr. Zdenka Nemcová

Metamorfóza skla

V našom projekte sme z chemického hľadiska rozobrali výrobu a využitie skla. V projekte sme charakterizovali proces spracovania a suroviny potrebné pri výrobe skla, históriu, recykláciu a využitie skla. Do prezentácie sme pridali aj zábavné video, ktoré vysvetľuje, ako sklo vzniklo. Pri procese výroby skla sme sa venovali aj tomu, ako sa sklo zafarbuje, a ako príklad zafarbeného skla sme použili vitráž na našej škole. Ďalej sme rozoberali históriu výroby skla na Slovensku, ktorá ma u nás už vyše 630 ročnú tradíciu. Taktiež sme spomenuli, ako sa sklo recykluje a kde v okolí našej školy môžeme recyklovať sklenené predmety. V závere sme uviedli rôzne praktické príklady využitia skla v živote.

Metamorphosis of glass

In our project, we have focused on glass production and use of glass from a chemical point of view. We have also described the process of glass production and materials needed for it, its history, recycling and use. A funny video which describes the glass production is also a part of our presentation.. At the glass production we have focused on the process of making stained glass, too As an example, we have used the stained glass in our school. Moreover, we have discussed the history of glass production in Slovakia, which has a 630-year tradition. We have also mentioned how to recycle glass and the possibilities of separating glass in and near our school. In conclusion, we have showed a variety of practical use of glass in our daily life.

 

MountEver1

Téma: Mount Everest: Viac ako len hora

Vyučovacie predmety: geografia, biológia

Autori: Viktória Černegová, II. D, Adela Popovičová, II. D, Natália Sitárová, II. D, Alexandra M. Sotoňáková, II. D, Nikola Musilová, II. D

Konzultanti: Mgr. Sven Orieščik, Mgr. Blanka Havlíková

Mount Everest: Viac ako len hora

Cieľom našej prezentácie bolo objaviť najtemnejšie tajomstvá Mount Everestu, najvyššieho vrchu sveta s výškou 8848 metrov. Na úvod sme zdieľali základné informácie. Taktiež sme rozoberali cestu horolezcov, ktorí čelia extrémnym výzvam vrátane výškovej choroby, čo si vyžaduje dôslednú aklimatizáciu a špeciálne vybavenie. Šerpovia, himalájski domorodci, zohrávajú kľúčovú úlohu ako sprievodcovia, hoci im hrozia aj značné riziká. Na záver si žiaci mohli vyskúšať, aké ťažké je nosiť šerpov batoh. Každý by mal mať rešpekt k tejto ikonickej hore, no bohužiaľ, Mount Everest sa stal turistickou atrakciou pre bohatých ľudí, ktorí si to môžu dovoliť.

Mount Everest: More than a mountain

The aim of our presentation was to find out the darkest secrets of Mount Everest, the

world’s highest peak at 8,848 meters. For the introduction, we said some basic facts about this mountain. We also discussed the climber's route, which face extreme challenges, including altitude sickness, requiring careful acclimatization and specialized gear. Sherpas, indigenous to the Himalayas, play a crucial role as guides, though they also confront significant risks. At the end of our presentation, students could try how hard it is to carry a sherpa's backpack. Everyone should have respect for this iconic mountain, but unfortunately, Mount Everest became turistic attraction for rich people who can afford it and don’t consider the consequences.

 

Nočná obloha 1 

Téma: Nočná obloha

Vyučovacie predmety: fyzika, geografia

Autorky: Lucia Albertová, II. A, Nela Bíziková, II. A, Lenka Cáfalová, II. A, Ella Dvorská, II. A, Natália Mošková, II. E, Emma Šebová, II. E, Karolína Šmondrková, II. E

Konzultanti: PaedDr. Jozef Beňuška, PhD., Mgr. Barbora Fojtíková

Nočná obloha

Vesmír je fascinujúca téma, ktorá ponúka nekonečné možnosti skúmania a poznávania, a preto sme sa v našom projekte rozhodli nahliadnuť do jeho tajuplných kútov. Cieľom bolo poskytnúť prehľad o tom, čo nám vesmír každodenne ponúka. V rámci dvoch, samých o sebe zaujímavých predmetov, geografie a fyziky sme sa zamerali na mnohé záhady a zaujímavosti o vesmíre. Snažili sme sa  ľuďom bližšie priblížiť a vysvetliť funkciu mnohých vesmírnych javov. Taktiež sme sa snažili objasniť odpovede na mnohé diskutabilné otázky a to: Ako ďaleko vidíme do vesmíru? alebo Boli ľudia skutočne na Mesiaci? V závere sme sa venovali aj nášmu slovenskému observatóriu. Na ozvláštnenie projektu a zaujatie študentov sme použili praktické ukážky výroby polárnej žiary alebo funkcie reflektorov.

Night sky

Space is a fascinating topic that offers endless possibilities for exploration and discovery. Therefore, we decided in our project to take a close look at its mysterious corners. The goal was to provide and overview of what space offers us every day. Withing two subjects, which were interesting in themselves, we  focused on many mysteries and curiosities about space. We aimed to bring people closer to understanding and explaining the functions of many thing in the space. We also tried to clarify answers to many debatablequestions, such as:  “How far can we see into space?” or also “Were people really on the Moon?” At the end we focused on our slovak observatory. To make the project more fascinating for students, we used practical demonstrations, such as creating polar lights or explaining how reflectors work.

 

CHE v počítačoch1

Téma: Chemické prvky v počítači

Vyučovacie predmety: chémia, informatika

Autori: Tomáš Jelšík, II. B, Timotej Talian, II. B, Michal Polonec, II. B, Stepan Chaun, II. B, Richard Žilinec, II. A, Samuel Skaličan, II. A, Jakub Šichta, II. A, Marek Nemec, II. A

Konzultanti: Mgr. Lucia Brezniaková, PaedDr. Tomáš Dudík

Chemické prvky v počítači

Pripravili sme si pre vás prezentáciu o spojitosti chémie a informatiky Chemické prvky v počítači. Dozviete sa aké úlohy zohrávajú chemické prvky v počítačoch, kde sa využívajú, aké majú jednotlivé prvky vlastnosti a ako sa recyklujú. Každý z nás si pre vás pripravil a spracoval nejakú časť tejto témy, ktorú vám odpezentuje. Taktiež máme pripravenú aktivitu v podobe otázok na preverenie vedomostí.

Chemical elements in computer

We have prepared a presentation for you on the connection between chemistry and informatics: Chemical elements in the computer. You will learn what roles chemical elements play in computers, where they are used, what elements they have and how they are recycled. Each of us has prepared and processed some part of this topic for you, which we will present to you. We also have prepared activities in the form of questions to check knowledge.

 

Vývoj a význam novodobých OH 2

Téma: Vývoj a význam novodobých olympijských hier

Vyučovacie predmety: telesná a športová výchova, dejepis

Autori: Adrián Balko, II. B, Andrej Lomnický, II. B, Viktor Pišný, II. B, Richard Šašura, II. B, Michal Vanko, II. B, Tobias Vrtiel, II. B

Konzultanti: Mgr. Martin Adamov, Mgr. Eva Šimová

Vývoj a význam novodobých olympijských hier

Rok 2024 je olympijským rokom, a preto cieľom nášho projektu bolo pripomenúť vývoj novodobých olympijských hier, ich význam pre šport a medzinárodnú spoluprácu. Prezentácia obsahovala informácie nielen zo súčasnosti, ale aj z histórie olympijských hier a niektoré  zaujímavosti si prítomní študenti zopakovali v záverečnom kvíze.

The development and significance of the modern Olympic Games

The year 2024 is the Olympic year, and therefore the goal of our project was to commemorate the development of the modern Olympic Games, their importance for sport and international cooperation. The presentation contained information not only from the present, but also from the history of the Olympic Games, and some interesting points were repeated by the students present in the final quiz.

 

Čierna smrť 1

Téma: Čierna smrť

Vyučovacie predmety: biológia, dejepis

Autorky: Viera  Anjelová, II. B, Barbora  Barčáková, II. B, Nina  Gírethová, II. B, Mária  Huličiarová, II. B, Kristína Kopasová, II. B, Tamara Nogová, II. B, Monika Zvodová, II. B

Konzultantky: Mgr. Lucia Smižiková, Mgr. Katarína Kučmová

Čierna smrť

Cieľom našej práce bolo priblížiť poslucháčom históriu bakteriálneho ochorenia – moru. Na úvod sme uviedli  stručnú, základnú charakteristiku moru, potenciálnych prenášateľov tohto ochorenia a jeho príchod do Európy. Ďalej sme sa zamerali na tri rôzne typy moru, ich charakteristické črty, príznaky a prejavy. V súvislosti s históriou sme spomenuli dopad moru na Európu naprieč storočiami. Doplnili sme najnovšie údaje o jeho výskyte v súčasnosti. Zaoberali sme sa liečbou jednotlivých typov moru a porovnali sme liečbu v minulosti a dnes. Na záver prezentácie sme uviedli opatreniami, ktoré je potrebné dodržiavať, aby sme predišli nákaze morom.

The black death

The main goal of our presentation was to introduce the black plague to our listeners. In the beginning we described the brief, basic characteristics of plague, plague's carrier and its arrival to Europe. Then we mentioned three different types of the plague, their distinctive features with its symptoms. Regarding history we talked about the plague's influence on Europe and the latest news about the occurrence of the plague in Europe. We made sure to talk about the plague treatment process and in the past and in the present. In addition, we said what we should and shouldn't do if we want to prevent plague.

 

IMG 5662

Téma: Fyzika a technológie v športoch

Vyučovanie predmety: fyzika, telesná a športová výchova

Autori: Michal Fľak, II. D, Matúš Mako, II. D, Matej Mizera, II. D, Samuel Pavličko,  II. D, Oliver Ďubák, II. D, Timotej Šrobár, II. D

Konzultanti: RNDr. Janka Beňušková, Mgr. Jozef Dzimko

Fyzika a technológie v športoch

Náš projekt bol zameraný na to, akými technológiami môžeme ovplyvniť fyzikálne zákony v športoch, a tým zlepšiť výkony športovcov. Ako prvé sme divákom aj teoreticky aj pokusom priblížili Magnusov efekt, fyzikálny jav, ktorý sa vyskytuje vo veľa rôznych športoch. Zvyšok projektu sme si rozdelili podľa športov. Boli to futbal, raketové športy – tenis a badminton, atletika – skok o žrdi, motošport, cyklistika a lyžovanie. V každej podtéme sme vysvetlili ako tento šport funguje z hľadiska fyziky a uviedli sme niekoľko príkladov na to, ako vieme využiť fyziku v náš prospech. Boli to napríklad rôzne typy skokanských žrdí, jav knuckleball vo futbale, systém DRS v F1 alebo voskovanie lyží. Prezentáciu sme zakončili krátkym kvízom na preverenie vedomostí.


Physics and technologies in sports

Our project focuses on technologies that influence various physical laws in sports and how these technologies can enhance athletes' performance. Initially, we explained the Magnus effect both theoretically and experimentally – a physical phenomenon observed in many sports. The rest of the project was divided into sections based on different sports: football, racquet sports (tennis and badminton), athletics (pole vault), motorsport, cycling, and skiing. In each subtopic, we analyzed the sports from a physical perspective and provided specific examples of how physics can be applied to our advantage. For instance, we explored different types of vaulting poles, the knuckleball effect in football, the DRS system in F1, and ski waxing techniques. The presentation concluded with a short quiz to test the audience's knowledge.

 

Tancom cez kontinenty1

Téma: Tancom cez kontinenty

Vyučovacie predmety: dejepis, geografia

Autorky: Romina Tea Buociková, II. A, Daniela Dudová, II. A, Ema Pakánová, II. A, Simona Pašková, II. A, Laura Privarová, II. A, Petra Salíniová, II. A

Konzultanti: Mgr. Michal Majchrák, Mgr. Barbora Fojtíková

Tancom cez kontinenty

Cieľom nášho projektu bolo priblížiť divákom fascinujúcu históriu tanca a ukázať, ako sa rôzne tanečné štýly vyvíjali po celom svete. Chceli sme ich nielen oboznámiť s tradičnými tancami z rôznych krajín, ale aj inšpirovať ich objavovať nové, moderné tanečné trendy. Predstavili sme im možnosti tanečných lekcií v našom meste. Veríme, že tanec je viac než len pohyb, je to aj o kultúre a výraze, čo sme ukázali prostredníctvom rôznych kostýmov.

Dancing Across the Continents

Our project wanted to show people the interesting history of dance and how different dance styles grew around the world. We showed them traditional dances from different countries and modern dance trends. We also told them about dance lessons in our city. We think dance is more than just moving,it is also about culture and feelings, which we showed with different costumes.

 

Psychológia diktátorov 1

Téma: Psychológia diktátorov

Vyučovacie predmety: dejepis, občianska náuka

Autori: Tamara Dzurecová, II. E, Tomáš Klenec, II. C, Laura Kožuchová, II. E, Richard Kubala, II. C, Adam Novotný, II. C, Tomáš Štefánek, II. C

Konzultanti: PaedDr. Pavol Stach, Mgr. Anna Bartošová

Psychológia diktátorov

V rámci nášho projektu analyzujeme psychologické aspekty piatich významných diktátorov, ktorých pôsobenie zásadne ovplyvnilo priebeh dejín. Zameriame sa na ich biografiu, politickú kariéru a politické ciele. Na začiatku ozrejmíme odborné pojmy, s ktorými pracujeme počas prezentácie. Priblížime následky ich vlády na spoločenský a politický vývoj, zároveň sme objasníme ich psychologické diagnózy. Prezentácia obsahuje pútavé videá, ktorých cieľom je poukázať na neverbálnu komunikáciu jednotlivých diktátorov. V závere prezentácie je krátky kvíz.

Psychology of Dictators

As part of our project, we analyze the psychological aspects of five prominent dictators whose influence significantly shaped the course of history. We focus on their biographies, political careers, and political goals. At the beginning, we clarify the professional terms we are working with during the presentation. We highlight the consequences of their rule on social and political development, and we also explain their psychological diagnoses. The presentation contains engaging videos aimed at showcasing the non-verbal communication of each dictator. The presentation concludes with a brief quiz.

 

UsvedčeníCHE1

Téma: Usvedčení vďaka chémii

Vyučovacie predmety: biológia, chémia

Autori: Tomáš Čičerín, II. E, Vanesa Kleinová, II. B, Natália Novotná, II. B, Miriam Stopková, II. B, Lenka Kubová, II. D, Jasmin Koppalová, II. D

Konzultantky: Mgr. Zuzana Hrušková, Mgr. Lucia Brezniaková

Usvedčení vďaka chémii

Cieľom našej štúdie bolo demonštrovať, ako forenzná kriminalistika umožňuje identifikáciu páchateľov trestných činov. Na úvod sme prezentovali video, ktoré ilustrovalo situáciu vytvorenú naším tímom a počas celej prezentácie sme ju podrobili analýze. Na začiatku sme sa venovali vyšetrovaniu trestných činov vo všeobecnosti, interaktívne komunikovali s publikom a spoločne zadefinovali základné pojmy. Následne sme sa zamerali na vedu o identifikácii odtlačkov prstov, známej ako daktyloskopia. Diskutovali sme o potrebných pomôckach na ich analýzu, opísali sme postup snímania odtlačkov a vyhodnocovanie výsledkov. Aktívne sme zapojili publikum do zaujímavej aktivity, kde sme skúmali typológiu ich vlastných odtlačkov prstov. V ďalšej časti prezentácie sme sa venovali DNA a jej kľúčovej úlohe pri riešení kriminálnych prípadov. Zahrnuli sme teoretické aspekty a proces zberu DNA z dôkazových materiálov. Na záver sme sa dotkli legislatívnych aspektov a následkov trestnej činnosti pre páchateľov, vrátane možných právnych sankcií.

Convinced thanks to chemistry

The aim of our study was to demonstrate how forensic criminology enables the identification of criminal offenders. At the outset, we presented a video illustrating a scenario created by our team, and throughout the presentation, we analysed it. We began by addressing the investigation of crimes in general, engaging interactively with the audience to jointly define basic concepts. Subsequently, we focused on the science of fingerprint identification, known as dactylography. We discussed the necessary tools for their analysis and described the procedures for fingerprint collection and evaluation of the results. We actively involved the audience in an engaging activity where they explored the typology of their own fingerprints. In the next part of the presentation, we examined DNA and its crucial role in solving criminal cases. We included theoretical aspects and the process of collecting DNA from evidentiary materials. Finally, we touched upon legislative aspects and the consequences of criminal behaviour for offenders, including potential legal sanctions.

 

Temné stránky ľudskej mysle 4

Téma: Temné stránky ľudskej mysle

Vyučovacie predmety: biológia, občianska náuka

Autorky: Vanessa Smreková, II. A, Eva Kalmanová, II. A, Vanessa Valíková, II. A, Nelly Lučanová, II. A, Nella Priškinová, II. A

Konzultantky: Mgr. Zuzana Hrušková, Mgr. Blažena Kocholová

Temné stránky ľudskej mysle

Naša prezentácia sa zaoberá temnými stránkami ľudskej mysle, konkrétne psychopatiou a jej prejavmi. Podrobne analyzuje, kto je psychopat, aké sú jeho typické vlastnosti a rozdiely medzi mužskými a ženskými psychopatmi. Zameriava sa tiež na faktory, ktoré môžu ovplyvniť vývoj psychopatických čŕt, ako je detstvo či pôsobenie teratogénov. Predstavujeme významnú osobnosť v tejto oblasti Róberta Hareho a jeho test na diagnostikovanie psychopatie. Cieľom našej prezentácie je upozorniť na potrebu rozpoznania psychopatických jedincov v spoločnosti a pochopiť, aké riziká môžu predstavovať. Z témy si odnesie každý zaujímavé poznatky, keďže psychopati sa nachádzajú v každej vrstve spoločnosti.

The dark side of the human mind

Our presentation focuses on the dark aspects of the human mind, specifically psychopathy and its manifestations. It provides a detailed analysis of who a psychopath is, their typical characteristics, and the differences between male and female psychopaths. It also examines factors that may influence the development of psychopathic traits, such as childhood experiences or the impact of teratogens. We introduce a prominent figure in this field, Robert Hare, and his test for diagnosing psychopathy. The goal of our presentation is to highlight the importance of identifying psychopathic individuals in society and understanding the risks they may pose. Everyone will gain fascinating insights from this topic, as psychopaths can be found in every layer of society.

 

Nacizmus 3

Téma: Nacizmus v Európe

Vyučovacie predmety: dejepis, občianska náuka

Autorky: Zuzana Mikulová, II. E, Tamara Vydrová, II. E, Katarína Kunová, II. E, Paulína Nováková, II. E, Stela Tomčányiová, II. E, Nina Nahálková, II. E, Šarlota Šaverová, II. E

Konzultanti: PaedDr. Pavol Stach, Mgr. Denisa Lublinská

Nacizmus v Európe

Cieľom našej práce bolo priblížiť tému nacizmu v Európe z viacerých uhlov pohľadu. Začali sme vysvetlením, čo je nacizmus, jeho ideologickými princípmi a základnými charakteristikami. Porovnali sme ho s fašizmom, pričom sme zdôraznili ich hlavné rozdiely. Ďalej sme sa venovali začiatkom nacizmu, jeho vzniku v Nemecku a faktorom, ktoré prispeli k jeho vzostupu, ako hospodárska kríza či charizmatické vedenie Adolfa Hitlera. Následne sme analyzovali šírenie nacizmu v Európe, pričom sme sa špecificky zamerali na jeho prejavy na Slovensku. Rozobrali sme, ako rozpoznať nacistické ideológie v súčasnosti, vrátane varovných signálov v správaní, symboloch a prejavoch. Na záver sme zdôraznili spôsoby, ako sa spoločnosť môže vyhnúť podobným ideológiám, najmä prostredníctvom vzdelávania, podpory demokratických hodnôt a boja proti nenávisti.

Nazism in Europe

The goal of our work was to present the topic of Nazism in Europe from multiple perspectives. We started by explaining what Nazism is, its ideological principles, and key characteristics. We compared it to fascism, highlighting their main differences. Next, we focused on the beginnings of Nazism, its rise in Germany, and the factors that contributed to its growth, such as the economic crisis and Adolf Hitler's charismatic leadership. We then analyzed the spread of Nazism across Europe, paying special attention to its impact in Slovakia. We also discussed how to recognize Nazi ideologies today, including warning signs in behavior, symbols, and speech. Finally, we emphasized ways society can avoid similar ideologies, particularly through education, promoting democratic values, and combating hate.

 

IMG 5702

Téma: Kľúč k záhube alebo k budúcnosti?

Vyučovacie predmety: fyzika, chémia

Autorky: Nela Šimková, II. D, Ester Poláčková, II. D, Sofia Dobiašová, II. D, Monika Ursínyová, II. D, Mia Worobelová, II. B, Michaela Mrukviová, II. B, Barbora Sumková, II. B, Viktória Zifčáková, II. B

Konzultantky: RNDr. Janka Beňušková, Mgr. Jana Tavelová

Kľúč k záhube alebo k budúcnosti?

V našom projekte sme sa zamerali na svet atómových zbraní z hľadiska chémie a fyziky. Rozoberali sme stavbu prvej atómovej bomby a ako funguje, typy žiarení a častíc, ktoré sú prítomné a vyžarované pri radiácii, a taktiež vývoj zbraní od vzniku až po súčasnosť. Zároveň sme ukázali, aký dopad majú na človeka a na životné prostredie a ako súvisí vývoj jadrových zbraní s vývojom medzinárodných vzťahov. Cieľom našej prezentácie bolo oboznámiť publikum o sile a následkoch jadrových zbraní.

The key to doom or the future?

The topic we focused on in our project was the world of nuclear weapons in the fields of chemistry and physics. We discussed the structure of the first ever atomic bomb as well as the way it works, the types of radiation and particles that are present and emitted in radiation and also the development from its creation until now. Additionally, we showed what consequences do nuclear weapons have on a human and the environment and how their evolution corresponds with the evolution of international relations. The aim of our presentation was to inform the audience about the power and consequences of nuclear weapons.

 

foto Chemické zbrane v 1. svetovej vojne

Téma: Chemické zbrane v 1. svetovej vojne

Vyučovacie predmety: chémia, dejepis

Autori: Adam F. Cingel, II. C, Timotej Mikušiak, II. C, Petra Jesenská, II. C, Viktória Čejková, II. C, Viktória Menichová, II. C, Andrea Hušlová, II. C, Natália Hidegová, II. C

Konzultanti: Mgr. Jana Tavelová, Mgr. Michal Majchrák

Chemické zbrane I. svetovej vojne

Hlavným cieľom a myšlienkou našej prezentácie bolo oboznámiť poslucháčov o hrôzach, ktoré 1. svetová vojna predstavovala, najmä po nasadení chemických zbraní, ktoré dali vojne nové rozmery. Na začiatku sme zoznámili poslucháčov so základnými informáciami o 1. svetovej vojne. Povedali sme im, aké krajiny sa do vojny zapojili, do akých spolkov sa rozdelili, potom sme stručne opísali príčiny i zámienku vojny a boje na frontoch. Následne sme popísali fronty, kde boli chemické zbrane použité, a potom podrobne rozobrali chemické otravné latky, ktoré sa používali do týchto zbraní. Oboznámili sme prítomných s vynálezcami chemických zbraní. Súčasťou prezentácie boli aj obrázky ľudí zasiahnutých chemikáliami. Opísali sme ako vojna prebiehala v zákopoch, poukázali sme na výrobu, použitie, typy plameňometov. Na záver prezentácie sme zhrnuli dôsledky, charakter i samotný koniec vojny.

Chemical Weapons in the First World War

The main goal and idea of our presentation was to inform the audience about the horrors that World War I represented, especially after the use of chemical weapons, which gave the war new dimensions. At the beginning, we introduced the audience to basic information about World War I. We told them which countries were involved, how they were divided into alliances, and then we briefly described the causes and the pretext of the war as well as the fighting on the fronts. Next, we described the fronts where chemical weapons were used and then thoroughly examined the chemical poisons that were used in these weapons. We introduced the inventors of chemical weapons to the audience. The presentation also included images of people affected by chemicals. We described how the war was fought in the trenches, pointed out the production, use, and types of flamethrowers. At the end of the presentation, we summarized the consequences, character, and the very end of the war.

 

Evomody1

Téma: Evolúcia módy

Vyučovacie predmety: dejepis, umenie a kultúra

Autori: Anna Mária Klušáková, II. C, Tomáš Kuhajdík, II. C, Nataša Lukášiková, II. C, Kiara Marchev, II. C, Nelly Marchev, II. C, Barbora Oršulová, II. C

Konzultantky: Mgr. Eva Šimová, Mgr. Lenka Koťková

Evolúcia módy

V našej prezentácií sme sa zamerali na rozmanitosť módy jednotlivých historických období. Postupovali sme chronologicky a tým sme priblížili vývoj módnych trendov, ale aj jednoduchých a bežných kúskov, ktoré sa nosia dodnes. Naším cieľom bolo poukázať na rýchlosť zmien módnych trendov, ktorým by sme nemali podliehať za každú cenu.

The evolution of fashion

In our presentation, we focused on the variety of fashion in individual historical periods. We proceeded chronologically and this brought the development of fashion trends closer, but also of simple and common pieces of clothing that are still worn today. Our goal was to point out the speed of changes in fashion trends, which we should not be subject to at all costs.

 

Studená vojna a vesmírne preteky 2

Téma: Studená vojna a vesmírne preteky

Vyučovacie predmety: dejepis a geografia

Autori: Juraj Černák, II. E, Ľubomír Bialek, II. E, Bianca Jančová, II. E, Sofia Jakubcová, II. E, Rebecca Šimaničová, II. E

Konzultantky: Mgr. Katarína Kučmová, Mgr. Andrea Končeková

Studená vojna a vesmírne preteky

Cieľom tohto projektu je analyzovať, ako studená vojna ovplyvnila technologický vývoj a geopolitické napätie prostredníctvom vesmírneho závodu medzi USA a ZSSR. Projekt sa zameriava na kľúčové udalosti a ich dôsledky pre vedu, spoločnosť a medzinárodné vzťahy. Naša práca taktiež analyzuje propagandistické využitie vesmírnych úspechov a ich vplyv na medzinárodné vzťahy. Súčasťou je aj pohľad na to, ako technologické inovácie z vesmírneho závodu ovplyvnili civilné odvetvia a prečo tieto úspechy inšpirovali ďalšie generácie k spolupráci, napriek politickým rozdielom.

Cold war and the space race

The aim of our project is to analyse how the Cold war influenced technological development and the geopolitical tension through the space race between the USA and USSR. The project focuses on the key elements and their impact on science, society and international relations. Our work analyses the use of propaganda of space achievements and its influence on international tensions between the two countries. Another aspect is also to mention the technological advancements achieved during this era and how they inspired people, despite their political differences.

 

Marketingové ťahy a taktiky na zákazníkov 1

Téma: Marketingové ťahy a taktiky na zákazníkov

Vyučovacie predmety: slovenský jazyk a literatúra, občianska náuka

Autori: Arnošt Jurech, II. A, Samuel Maťko, II. A, Kristian Gallo, II. A,  Adam Bella, II. A, Michal Mucha, II. A, Tomáš Révay, II. A

Konzultantky: Mgr. Blažena Kocholová, Mgr. Anna Bartošová

Marketingové ťahy a taktiky na zákazníkov

Naša prezentácia sa zaoberá psychologickými a marketingovými ťahmi, ktoré firmy využívajú na ovplyvnenie správania zákazníkov. Popisuje kľúčové techniky ako pôsobenie na emócie, využívanie sociálneho dôkazu a farieb či cenová psychológia. Cieľom našej prezentácie je objasniť, ako tieto stratégie zvyšujú predaj a nútia zákazníkov konať impulzívne, pričom upozorňuje na etické otázky spojené s manipuláciou spotrebiteľov. Z našej prezentácie si odnesie ponaučenie každý, keďže s týmito praktikami sa stretávame všade a každý deň.

Marketing moves and tactics on customers

Our presentation deals with psychological marketing tricks that companies use to influence customer behavior. It describes key techniques, such as appealing to emotions, using social proof, colors, and price psychology. The goal of our presentation is to explain how these strategies increase sales and push customers to act impulsively, while also highlighting ethical issues related to consumer manipulation. Everyone can learn something from our presentation because we encounter these practices everywhere and every day.  


powered by social2s

Projekt: Erasmus+ Druhová diverzita vybraných lokalit v České a Slovenské republice

Projekt: Erasmus+ Legends across Europe

Projekt: IT AKADÉMIA

Projekt: Rozvoj jazykových kompetencií ...

Zvonenie

Rozpis vyučovacích hodín:

1. hodina - 8:00 - 8:45
2. hodina - 8:55 - 9:40
3. hodina - 9:50 - 10:35
4. hodina - 10:55 - 11:40
5. hodina - 11:50 - 12:35
6. hodina - 12:45 - 13:30
7. hodina - 13:40 - 14:25

Projekt: Erasmus+ E.D.G.E.

Projekt:Zvýšenie kvality vzdelávania v GVPT

Projekt: Projekt MATH4U

Projekt - Učíme sa ...

Dotazník spokojnosti

Popularizujeme vedu a environmentálnu výchovu

Akreditácia na Erasmus+

Projekt: Kto do teba hoaxom – ty do neho faktom

Vyberte váš jazyk

Najbližšie akcie v škole

  • 23. 12. 2024-07. 1. 2025- vianočné prázdniny
  • 08. 1. 2025- začiatok vyučovania po vianočných prázdninách
  • 12. 1. 2025- lyžiarsky výcvik na Kubínskej holi - I. C, I. D (12. - 17. jan.)
  • 19. 1. 2025- lyžiarsky výcvik na Kubínskej holi - I. A (19. - 24. jan.)
  • 26. 1. 2025- lyžiarsky výcvik na Kubínskej holi - I. B (26. - 31. jan.)
  • 27. 1. 2025- uzatvorenie 1. polroka
  • 28. 1. 2025- program Profesijná orientácia (CPP pre II. C)
  • 29. 1. 2025- program Profesijná orientácia (CPP pre II. D); polročná klasifikačná pedagogická rada
  • 30. 1. 2025- program Profesijná orientácia (CPP pre III. E)
  • 31. 1. 2025- odovzdávanie výpisov klasifikácie 1. polroka
  • 02. 2. 2025- lyžiarsky výcvik na Kubínskej holi - I. E (2. - 7. feb.)

Údaje zo školskej meteo stanice.

Predpoveď:

Teplota: 3,5

Pocitová teplota: 0,2

V čase: 30.11.2024 17:31:34

Základné informácie

Gymnázium Viliama Paulinyho-Tótha
Malá hora 3, 036 01 Martin

Telefón:
+421 43 4133191

Počet študentov:
487

Počet učiteľov:
42

Email:
office@gymmt.sk

EDUID školy:
100008013

Zriaďovateľ:
Žilinský samosprávny kraj

IČO:
000160695

Riaditeľka:
Mgr. Darina Súderová

Image

riaditeľka školy:
+421 43 4213002

sekretariát:
+421 43 4213001

zástupcovia RŠ:
+421 43 4213003

telocvičňa - malá:
+421 43 4213007

matematika:
+421 43 4213009

dejepis a spoločenské vedy:
+421 43 4213010

geografia:
+421 43 4213011

slovenčina - škola:
+421 43 4213012

chémia:
+421 43 4213014

cudzie jazyky:
+421 43 4213015

angličtina:
+421 43 4213016

fyzika:
+421 43 4213017

biológia:
+421 43 4213018

telocvičňa - veľká:
+421 43 4213019

slovenčina - prístavba: 
+421 43 4213023

výchovná poradkyňa, školská špeciálna pedagogička: 
+421 43 4213024

knižnica:
+421 43 4213025

Astronomická pozorovateľňa M. R. Štefánika a

Centrum popularizácie fyziky:
+421 43 4213026

nemčina:
+421 43 4213028

informatika:
+421 43 4213030

vedúca školskej jedálne:
+421 43 4213032

vrátnica:
+421 43 4213005

Používame súbory cookies

Používame funkčné súbory cookies aby sme uskutočnili správne fungovanie stránky. Na tieto údaje dávame veľký pozor a využívame ich iba v nevyhnutnej miere. Súhlasíte s ich uložením?

ChatGVPT